Workshops box

Online EndNote instructie UMC (NL)

Met EndNote kun je eenvoudig referenties toevoegen aan een tekst in de gewenste opmaakstijl. EndNote kan je veel tijd besparen bij de bronvermelding van een verslag of artikel.

Date:
Thursday, March 11, 2021
Time:
11:00am - 12:00pm
Campus:
Medical Library
Faculty:
  Medical Library
Categories:
  Referencing
Registration has closed.

In de EndNote workshop komen o.a. de volgende onderdelen aan bod:

• Referenties importeren uit databases zoals PubMed
    • Het nut van de PubMed journals term list
  • In bulk fulltext artikelen vinden en deze koppelen aan referenties in de EndNote library
  • Output Styles (opmaakstijlen) kiezen en aanpassen
  • Citaties plaatsen in Microsoft Word en het creëren van een referentielijst

Deze workshop zal via Zoom worden geven. Zoom is software waarmee we kunnen videobellen en elkaars schermen kunnen laten zien (handleiding van Zoom op RU website). Mocht je geen Zoom RU-account hebben, kun je ook gratis gebruik maken van Zoom.

Ter voorbereiding van de workshop, graag onderstaande punten even doorlopen:

• Zorg ervoor dat EndNote is geïnstalleerd op je computer:

• Voor RU studenten/medewerkers: Endnote kun je via de ICT Servicedesk aanvragen vanuit je studenten of werkmail. Hiervoor stuur je een mail stuurt naar de icthelpdesk@ru.nl.

• Voor medewerkers van het RadboudUMC: EndNote kan worden aangevraagd via de ICT servicedesk of ICT zelfservice, om te installeren op je RadboudUMC account.
    Mocht je het programma graag op je eigen laptop willen zetten, dan kan je het installatieprogramma terugvinden op de W-schijf: W:\Software\EndNote (werkplek 2.0 login met Z-nummer)

• Bekijk van te voren de EndNote opdrachten en probeer deze opdrachten zelf te maken. Tijdens de workshop zullen we de verschillende mogelijkheden van EndNote laten zien, maar het is handig als je al wat hebt geoefend en gericht vragen kan stellen. Voor de tweede opdracht heb je de PubMed journals beta lijst nodig.

• De EndNote libguide behandelt ook de belangrijkste functionaliteiten van EndNote, mocht je al vragen hebben dan kan je hier al veel antwoorden terugvinden.

Na inschrijving ontvang je uiterlijk een uur voor de workshop een link voor de instructie in Zoom.

Teacher(s)

Profile photo of René Exterkate