Workshops box

Online lezing 'Maskerclass': Samen maken we depressie bespreekbaar UB (NL)

De Universiteitsbibliotheek organiseert in samenwerking met de Radboud Universiteit een online lezing 'Maskerclass' voor studenten met het onderwerp: Samen maken we depressie bespreekbaar.

Voormalig Erasmus Universiteit Rotterdam-studente Sophie Schmeets belandde in een burn-out, werd depressief en had zelfmoordgedachten. Nu zet ze zich in om het taboe te doorbreken en studenten te helpen. “Dat depressie net zo makkelijk bespreekbaar wordt als een gebroken been. Dat is mijn doel.”

Tijdens de Maskerclass vertelt Sophie haar eigen verhaal. Aan haar zijde zit een panel aan experts om ervaringen, kennis en humor te delen. Twee studenten, de studentenpsycholoog van de Radboud Universiteit en een vrijwilliger van 113 zelfmoordpreventie zitten ook in het panel.

Het evenement is online: Zoom-Webinar. Zoomlink wordt later via e-mail naar je toe verstuurd. Tijdens de sessie zijn alleen de panelleden te zien en te horen. Jouw eigen camera en microfoon blijven uit. Je kan tijdens het evenement via de chat vragen stellen aan het panel/Sophie. Bedenk alvast met wie je samen gaat kijken om na afloop erover te praten.

Wanneer: 18 Mei 2021 om 16:30 uur. Inloggen kan vanaf 16:15 uur.

Voor wie: Studenten van de Radboud Universiteit

Date: